måndag 30 juni 2014

Hur bilden blev till


Denna blid är tagen vid en sjö utanför Torsåker. Medans syskonbarnen kastade sten i vattnet och skojade , passade jag på att ta ett foto. Fotot är ett HDR kort, dvs att fotot är gjort av  tre exponeringar som kameran själv lägger ihop till ett kort för att få fram mer färger i bilden. Kameran tar en överexponerad bild, en under exponerad bild och en normalexponerad blid och lägger alltså sedan ihop dem för att få mer färg i bilden Tyvärr så tog jag detta kort med handhållen kamera och inte stativ som jag såklart borde ha gjort. Att ta tre exponeringar med handhållen kamera utan att få det oskarpt är nästan omöjligt. 

Men jag blir glad av fotot då det var en jätte varm och vacker dag och jag var med de bästa barnen i världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar